Wszystko
co jest Ci potrzebne
Badania Omnibus

Badania online do sprawdzania elastyczności cenowej klientów

Cena produktu lub usługi to ważny czynnik mający wpływ na wybory konsumenckie. Musi być więc oszacowana rozważnie, także w oparciu o możliwości klientów oraz to, co w tym zakresie proponują rywale. Na szczęście elastyczność cenową klientów można sprawdzić dzięki badaniom online. Jak to zrobić i kiedy szczególnie warto je przeprowadzać?

Cena w ujęciu marketingowym

Cenę należy rozpatrywać w ujęciu marketingowym nie tylko jako coś, co definiuje wartość produktu, ale również jako element określający potencjalnych nabywców oraz kreujący produkt albo jako masowy, albo luksusowy. Powinna być więc rozpatrywana również pod kątem strategii. Jedną z nich jest penetracyjna strategia cenowa oznaczająca, że kwoty są na niskim albo bardzo niskim poziomie, przez co produkt lub usługa mają trafić do dużej grupy klientów.

Planowanie strategii cenowej

Planowanie tego, jaką kwotę za dany produkt lub usługę będą musieli zapłacić klienci jest ważnym etapem. Na szczęście nie trzeba w tym przypadku polegać na domysłach i aby poznać preferencje konsumentów przeprowadza się po prostu badania online elastyczności cenowej.

Można zrealizować je wygodnie i całkowicie przez Internet za pośrednictwem strony Badanie-Opinii. Zarejestrowanych jest na niej ponad 150 tys. ankietowanych, dzięki czemu kwestionariusze można skierować dokładnie do obranej przez siebie grupy respondentów.

Co decyduje o poziomie elastyczności cenowej?

Informacje płynące z badań online to za mało, aby określić odpowiednią strategię cen. Strategia ta musi być bowiem oparta o większą liczbę czynników, w tym również:

  • istnienie substytutów lub ich brak,
  • strukturę danego rynku,
  • znaczenie dóbr dla konsumentów,
  • cel w którym kupowane jest dane dobro.

Jak więc widać budowa odpowiedniego poziomu cen jest nie tylko kompleksowa, ale może również zmieniać się wraz z upływem czasu. Wynika to z faktu, że rynek na którym działa dane przedsiębiorstwo ulega nieustannym zmianom i trzeba ciągle na nie reagować, również wtedy, gdy to konkurencja nagle obniży ceny za swoje produkty.

Sprawdzanie elastyczności cenowej konsumentów dzięki badaniom online to znakomity sposób, który jest nie tylko szybki, ale również i tani. Wynika to z faktu, że koszt jednej ankiety CAWI rozpoczyna się od zaledwie kilku złotych co sprawia, że ta forma badań online dostępna jest również dla mniejszych podmiotów ze znacząco ograniczonym budżetem reklamowym. Jeśli i Państwa firma chce zapytać klientów docelowych o to, jaka jest ich elastyczność cenowa, zachęcamy do skorzystania z platformy Badanie-Opinii.pl.


Badania ankietowe od 4 zł.