Cele badania rynku antydepresantów

badania rynku

Sprzedaż antydepresantów z każdym rokiem wzrasta. Koncerny nie mogą więc ignorować wymagań rynku, potrzebują jednak szeregu informacji na temat samych pacjentów, ich potrzeb względem leków oraz o konkurencji, która już oferuje podobne produkty. Takie informacje można uzyskać dzięki kompleksowym badaniom rynku antydepresantów. Jakie są pozostałe cele wynikające z ich przeprowadzania?

 

Do kogo można kierować badania rynku antydepresantów?

 

Wspomniane badania można kierować nie tylko do pacjentów chorujących na zaburzenia o podłożu psychicznym, ale również do psychiatrów zajmujących się leczeniem oraz wypisywaniem medykamentów na tego rodzaju choroby.

 

W przypadku tych ostatnich można uzyskać informacje takie jak:

 

  • jakie metody leczenia przyjmuje się przy konkretnym zaburzeniu o podłożu psychicznym,
  • jakie leki są wdrażane w pierwszej kolejności,
  • jakie negatywne skutki uboczne ich stosowania raportują pacjenci,
  • jakie pozytywne, często nieoczekiwane skutki uboczne ich stosowania raportują pacjenci,
  • czy preparat wart jest refundacji w przypadku konkretnych zaburzeń.

 

Poznanie potrzeb pacjentów dzięki badaniom rynku antydepresantów

 

Wiemy już, do kogo można skierować badanie rynku antydepresantów. Warto jednak omówić ważną kwestię, która płynie zazwyczaj z takich analiz, czyli bardziej dogłębne poznanie potrzeb pacjentów.

 

Oczywiście skutki uboczne wynikające ze stosowania danego leku poznaje się w fazie wieloetapowych badań klinicznych, jednak także na etapie badań rynku mogą pojawić się pewne bardzo użyteczne informacje w tym zakresie.

 

Badanie rynku antydepresantów warto wykonać jednak jeszcze przed planowanym opracowaniem produktu, aby ocenić rozmiar rynku i tym samym sprawdzić, czy wejście na niego będzie opłacalne.

 

Tworzenie efektywniejszych przekazów marketingowych

 

Oczywistym celem przeprowadzania badań rynku antydepresantów przez koncerny jest uzyskanie danych, które pozwolą na tworzenie lepszych przekazów marketingowych. Lepsze przekazy marketingowe to natomiast wyższa sprzedaż, a także rozsądniejsze rozdysponowanie budżetu reklamowego.

 

W przypadku leków na receptę oczywiście głównymi interesariuszami są przepisujący je lekarze, jednak oni również są grupą wymagającą kierowania odpowiednich przekazów marketingowych i przekonania co do korzyści wynikających ze stosowania określonych preparatów.

 

Gdzie zlecić przeprowadzenie badania rynku antydepresantów?

 

Przeprowadzaniem badań rynku antydepresantów zajmują się wyspecjalizowane centra badawcze takie jak firma Biostat®. W swoich szeregach ma ona specjalistów do spraw gromadzenia danych oraz ich analizy, dzięki czemu wykonywane są one zgodnie z metodologią oraz na reprezentatywnych grupach ankietowanych.

 

Oczywiście przy wyborze takiego Centrum Badawczego warto kierować się doświadczeniem rynkowym. Jeśli chodzi o firmę Biostat®, to działa ona już od 16 lat, dzięki czemu może poszczyć się naprawdę okazałym portfolio badań rynku antydepresantów oraz innych badań rynkowych.

 

Jak widać cele badań rynku antydepresantów mogą być różne, od poznania preferencji pacjentów, przez tworzenie lepszych komunikatów marketingowych, aż po ocenę, czy wejście do segmentu będzie opłacalne. Jeśli są Państwo zainteresowani ich zleceniem, zachęcamy do kontaktu z ekspertami Biostat®.

Najczęściej zadawane pytania
Jakie są cele wynikające z przeprowadzania kompleksowych badań rynku antydepresantów?

Cele badań rynku antydepresantów mogą obejmować poznanie potrzeb pacjentów, tworzenie bardziej efektywnych przekazów marketingowych, oraz ocenę opłacalności wejścia na rynek.

Do kogo można kierować badania rynku antydepresantów?

Badania rynku antydepresantów można kierować zarówno do pacjentów chorujących na zaburzenia o podłożu psychicznym, jak i do psychiatrów zajmujących się leczeniem oraz wypisywaniem medykamentów na tego rodzaju choroby.

Jakie informacje można uzyskać, badając opinie psychiatrów w ramach badań rynku antydepresantów?

Badając opinie psychiatrów, można poznać informacje takie jak preferowane metody leczenia dla konkretnych zaburzeń, pierwszy wybór leków, raportowane przez pacjentów skutki uboczne oraz inne aspekty dotyczące stosowania antydepresantów.

Tagi

badanie rynku statystyka w badaniach analizy danych narzędzia badawcze

Badania ankietowe od 4 zł.